Pojazdy gąsienicowe mogą poruszać się po nawierzchniach niestabilnych takich jak błoto, śnieg czy sypki piasek. Jest to możliwe ponieważ gąsienice rozkładają ciężar pojazdu na większym obszarze niż koła. Dzięki temu nacisk przypadający na jednostkę powierzchni w przypadku pojazdu gąsienicowego jest mniejszy niż w przypadku pojazdu kołowego o tej samej masie. Dla przykładu czołg M1A2 Abrams o masie bliskiej 72 ton, wywiera nacisk powierzchniowy porównywalny z człowiekiem stojącym na jednej nodze. Za
Dorzucę od siebie, że szkodliwe dla nawierzchni drogi mogą być nieosłonięte, stalowe "zęby" gąsienic, które w terenie zwiększają przyczepność, a w przypadku utwardzonej nawierzchni asfaltowej mogą zostawiać szczególnie podczas zmiany kierunku jazdy powierzchniowe ślady, ew. zerwać drobną, słabo związaną z podłożem kostkę granitową. Można tego w pewnym stopniu uniknąć stosując gumowe nakładki. We Wrocławiu zaś na palcach jednej ręki można wymienić przypadki, kiedy prawidłowo naprawiono przedwojenną, granitową nawierzchnię, o ile w ogóle próbowano. Taki przypadek wystąpił na Grabiszyńskiej - dekady zaniechań....
Ul. Grabiszyńska miała, podobnie jak ul. Powstańców Śląskich, dwie jezdnie i torowisko wydzielone pasami zieleni z żywopłotami oraz wysepki przystankowe. Zlikwidowano to dla zorganizowania tego żenującego widowiska. Warto zauważyć, że tłumy nie były naganiane pod przymusem. Jest to niekłamany entuzjazm i wyraz poparcia dla jedynej słusznej itd...
Teraz zmienił się punkt siedzenia.