Stację kolejową w Dusznikach ulokowano na podciętym zboczu góry Karwiec ponad doliną Bystrzycy i w oddaleniu od instalacji uzdrowiskowych - co było wymogiem ówczesnych władz zdroju. Duszniki to obecnie przedostatni posterunek ruchowy na trasie. Z uwagi na fakt że w latach 1902-1905 roku Duszniki były stacją końcową linii z Kłodzka znajdowały się tutaj urządzenia do obrządzania parowozów - tory postojowe, żuraw wodny i wieża ciśnień (ośmiokątna, ceglana, zburzona podobnie jak jedna nastawnia na przełomie lat 60/70) . Trudno jednoznacznie stwierdzić czy znajdowała się tutaj choćby mała lokomotywownia, zwłaszcza że na półce skalnej nie ma zbyt wiele miejsca na jej lokalizację. Na stacji znajdują się dwa perony, które już przed wojną były wyasfaltowane. Peron pierwszy jest częściowo zadaszony drewnianą wiatą - łącznikiem z dworcem. Oprócz dwóch torów głównych znajdował się trzeci tor przelotowy, postojowy i tor boczny do stanowiska obrządzania parowozów - od tego toru odgałęziało się jeszcze żeberko do rampy i magazynu bezpośrednio przy dworcu. Kasa dworcowa nieczynna jest od grudnia 2004 roku. W budynku znajduje się pomieszczenie dyżurnego ruchu (nastawnia DZ), nastawnia DZ1od strony Szczytnej jest zamknięta od 2000 r. i popada w ruinę.
Odcinek Szczytna - Duszniki o długości 6,2 km oddano do użytku 01.12.1902 r.
Więcej na temat dusznickiego dworca można przeczytać tutaj: