Chrzypsko Wielkie to ładownia kolejowa, położona na nieczynnym odcinku linii z Szamotuł do Międzychodu. Ładownia ma skromny układ torowy - od toru głównego odgałęzia się jeden tor ładunkowy, zabezpieczony wykolejnicą - od strony Sierakowa, zaś przedłużenie toru od strony Szamotuł kończy się na rampie ładunkowej. Na wjazdach po obu stronach ładowni ładowni znajdują się niestrzeżone przejazdy kolejowe. Dla obsługi podróżnych służył jeden peron, usytuowany przy torze głównym. Dla celów ładunkowych służyła ...
Chrzypsko Wielkie to ładownia kolejowa, położona na nieczynnym odcinku linii z Szamotuł do Międzychodu. Ładownia ma skromny układ torowy - od toru głównego odgałęzia się jeden tor ładunkowy, zabezpieczony wykolejnicą - od strony Sierakowa, zaś przedłużenie toru od strony Szamotuł kończy się na rampie ładunkowej. Na wjazdach po obu stronach ładowni ładowni znajdują się niestrzeżone przejazdy kolejowe. Dla obsługi podróżnych służył jeden peron, usytuowany przy torze głównym. Dla celów ładunkowych służyła niegdyś wspomniana rampa oraz droga ładunkowa od strony Sierakowa. Zachowała się waga towarowa. Ruch pociągów pasażerskich zakończył się tutaj w 1995 roku, towarowy niedługo później - jako przyczynę zawieszenia ruchu podawano zły stan mostu kolejowego w Chrzypsku Małym. Budynek stacyjny nieużytkowany, na początku lat 2000. planowane było utworzenie w nim placówki muzealnej, co się nie powiodło.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
(moose - różne źródła) |
|||||||||||||||||||||||||||
|
||