MENU
Osnabruck 1873 III - takie oznaczenie jest na szynie kończacej tor.

Dodał: bonczek/hydroforgroup/° - Data: 2005-08-14 10:37:08 - Odsłon: 5327
13 sierpnia 2005


Nieistniejąca pętla tramwajowa oraz pętla autobusowa "Krzyki" przy skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i ul. Waligórskiego. W końcowej fazie istnienia oznaczana także jako pętla "Borek". Pętla została zlikwidowana w latach 1998 - 1999 w związku z poszerzeniem ul Powstańców Śląskich i al. Karkonoskiej.

Pętla tramwajowa został przeniesiona na al. Karkonoską kilkaset metrów dalej, za wiaduktem kolejowym , natomiast pętla autobusowa został przeniesiona na drugą stronę ulicy .

  • /foto/438/438869m.jpg
    1916
  • /foto/3390/3390070m.jpg
    1916 - 1917
  • /foto/1/001334m.jpg
    1927
  • /foto/3588/3588317m.jpg
    1927
  • /foto/1/001935m.jpg
    1945
  • /foto/4140/4140103m.jpg
    1945
  • /foto/6939/6939143m.jpg
    1994
  • /foto/8351/8351652m.jpg
    1998
  • /foto/50/50969m.jpg
    2002
  • /foto/12/12812m.jpg
    2004
  • /foto/48/48850m.jpg
    2005
  • /foto/8463/8463964m.jpg
    2019

bonczek/hydroforgroup/°

Poprzednie: Kościół św. Antoniego Strona Główna Następne: Zakłady Przemysłu Bawełnianego BIELBAW (dawne)


Neo[EZN] | 2005-08-14 11:03:37
To jest ponoć atrapa a nie oryginalny kozioł który tu był (poprzedni usunęli przez "pomyłkę")
teresa, teresa kozlowski | 2005-08-14 14:40:50
Myslisz, ze warte byloby to zachodu ? Juz lepiej postawic plyte pamiatkowa ku czci "kozla".
Neo[EZN] | 2005-08-14 15:54:26
Myślę że tak. O tym mi mówiły 2 osoby, nie wiem jaki byłby sens wymyślania tej historii.
kudelin | 2005-08-14 17:41:01
Neo ma racje, tam byly dwie takie bocznice i koncowki torow. Juz podczas remontu petli zlomiarze je czesciowo rozkradli. Potem zdemontowano je podczas remontu calkowicie. To co stoi teraz to taka atrapa na pamiatke.
bonczek/hydroforgroup/ | 2005-08-14 19:39:48
Czyli to nie jest stara szyna ani stare drewno ?
Jd. | 2005-08-14 20:50:22
Szyna na pewno jest stara, drewno zapewne nieco nowsze, za to zupełnie nie pasuje technologia wykonania - spawanie do tego roszaju konstrukcji tak na prawdę nigdy nie było stosowane...
bonczek/hydroforgroup/ | 2005-08-14 21:28:05
Ok ale czy ktoś ma jakieś konkrety dotyczące kto kiedy i po co to pozostawił żadnej tabliczki nie umieszczając?
szopa | 2005-09-06 10:33:27
Ponieważ w parku jestem codziennie ośmielam się jeszcze raz zabrać głos w sprawie kozołka. Do czasu likwidacji pętli stały sobie ukryte w krzakach dwa koziołki kończące dwa zachowane tory tramwajowe. W czasie likwidacji pętli jeden koziołek został usunięty, podobnie jak słupy trakcyjne( w tym jeden słup z zakończeniem stożkowym na zawiasach, pamiętam jak ten stożek zwisał czubkiem do dołu). Drugi koziołek odbojowy cudem przetrwał. Niestety w czasie remontu chodników parkowych został usunięty na polecenie pani nadzorującej park. Kiedy zacząłem sie dopytywać o koziołek otrzymałem odpowiedź, że trafił do konserwacji. Po kilku tygodniach ze zdumieniem zobaczyłem nową wersję koziołka wmontowaną w miejscu starego. Jednakże po paru dniach i ten koziołek zniknął. Po paru następnych dniach pojawił się kolejny koziołek, całkowicie różny od oryginału, co można stwierdzić na podstawie zdjęcia, które niedawno zamieścił Neo. Można mnożyć wiele przykładów na to, jak "fachowcy" kochający kasę, wyrywają ją dewastując przy tym zabytkowy park. Chętnie kiedyś o tym napiszę,
Neo[EZN] | 2005-09-06 19:25:51
A ja którego koziołka uwieczniłem? Oryginalnego czy tego co stał przez kilka dni?
szopa | 2005-09-07 10:42:52
Uwieczniłeś oryginalnego koziołka. I całe szczęście.
Kiciek | 2009-04-25 14:54:20
Pasjonująca jest historia tego koziołka i niestety uczy pokory w odkrywaniu Wrocławia. A dlaczego? Bo można natknąć się na atrapę i w przeświadczeniu dokonanego odkrycia w dobrej wierze tą wiedzę propagować. Ja natknąłem się dzisiaj na atrapę jak na skróty szedłem do...hehe. I też od razu za aparat ...i myślę sobie będzie hit...a tu guzik.
ref-humbold | 2014-07-09 17:35:57
A teraz nie ma już żadnego koziołka :(
Dimi | 2014-07-11 17:14:46
Produkt des Stahlwerks Georgsmarienhütte, Osnabrück. WIKIPEDIA: Die „Actiengesellschaft Eisen- und Stahlwerk zu Osnabrück“" wurde 1869–1872 u. a. zum Walzen von Bessemer-Stahlschienen errichtet.