MENU
Kamienica nr 22 w Legnicy...

Dodał: maras - Administrator° - Data: 2019-05-02 22:50:44 - Odsłon: 406
Rok 1910

  • /foto/278/278334m.jpg
    1905
  • /foto/6105/6105601m.jpg
    1907
  • /foto/6863/6863900m.jpg
    1908
  • /foto/427/427570m.jpg
    1908 - 1915
  • /foto/4731/4731448m.jpg
    1909
  • /foto/3430/3430373m.jpg
    1910
  • /foto/6328/6328790m.jpg
    1910
  • /foto/7748/7748327m.jpg
    1910
  • /foto/7748/7748037m.jpg
    1910 - 1917
  • /foto/6891/6891836m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/6111/6111644m.jpg
    1911
  • /foto/4679/4679473m.jpg
    1912
  • /foto/6008/6008658m.jpg
    1912
  • /foto/5013/5013472m.jpg
    1915
  • /foto/6843/6843039m.jpg
    1915
  • /foto/5242/5242962m.jpg
    1915 - 1917
  • /foto/3428/3428286m.jpg
    1916
  • /foto/4446/4446523m.jpg
    1916
  • /foto/7260/7260225m.jpg
    1916
  • /foto/7730/7730323m.jpg
    1916
  • /foto/377/377583m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/8168/8168010m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/6937/6937986m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/5617/5617381m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/6115/6115745m.jpg
    1923 - 1928
  • /foto/6587/6587597m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/7248/7248724m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/7160/7160099m.jpg
    1926 - 1930
  • /foto/3394/3394620m.jpg
    1928
  • /foto/7301/7301733m.jpg
    1928 - 1935
  • /foto/5040/5040718m.jpg
    1930
  • /foto/6913/6913207m.jpg
    1930
  • /foto/362/362984m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/6611/6611798m.jpg
    1930 - 1939
  • /foto/178/178686m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/7108/7108273m.jpg
    1930 - 1942
  • /foto/6532/6532765m.jpg
    1933 - 1937
  • /foto/25/25697m.jpg
    1935 - 1937
  • /foto/6574/6574861m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/7087/7087713m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/5073/5073963m.jpg
    1937
  • /foto/4829/4829744m.jpg
    1938
  • /foto/186/186827m.jpg
    1938 - 1944
  • /foto/4726/4726059m.jpg
    1938 - 1945
  • /foto/4761/4761221m.jpg
    1939
  • /foto/7590/7590330m.jpg
    1939 - 1940
  • /foto/6747/6747728m.jpg
    1941
  • /foto/4423/4423063m.jpg
    1945
  • /foto/8029/8029003m.jpg
    1948
  • /foto/8114/8114119m.jpg
    1949
  • /foto/376/376426m.jpg
    1963
  • /foto/7771/7771129m.jpg
    1965 - 1975
  • /foto/7666/7666987m.jpg
    1981 - 1988

Aukcje internetowe

Poprzednie: Blok nr 47-50c (1) Strona Główna Następne: Czereśniowe Wzgórze


VonGregor | 2019-05-03 10:23:15
?
Iras (Legzol) | 2019-05-03 10:38:02
Już dwie godziny nic :( Spokoju nie daje mi wejście do sutereny. Ja już gdzieś to widziałem!
Kosa25 | 2019-05-03 12:19:06
Ja też z pół godziny nad tym myślałem- bez skutków. Sprzedawca nie zamieścił rewersu karty. Niska zabudowa jak na Legnicę, detal architektoniczny bardzo często spotykany na Kartuzach, choć nie tylko. Próbowałem ,,iść’’ po szyldzie, Gustav Heinz(?) –ale w sieci nie ma zdigitalizowanych adressbuchów z tego okresu, zresztą ciężko odczytać imię i nazwisko.
Filosss | 2019-05-07 08:45:33 | edytowany: 2019-05-07 08:46:41
Jedyną zauważalną wskazówką może być ewidentny i zauważalny spadek ulicy. I tak na szybko ten spadek chyba dyskwalifikuje to zdjęcie jako legnickie. Jedynie ul. Złotoryjska może pretendować do ulicy o tak dużym spadku, ale to i tak powyżej wlotu ul. Asnyka... Innych ulic o tak zauważalnym spadku w Legnicy nie znam. Druga rzecz, to bardzo bliska linia zabudowy względem krawędzi jezdni - tu "wyższy" odcinek Złotoryjskiej odpada.
VonGregor | 2019-05-07 09:06:50
Spadki znajdziesz na innych ulicach (działkowa, Jordana,Kartuska, Głogowska). Podejrzewam, że to może być Działkowa w okolicach numeru 17-19. Kiedyś zlokalizowałem tam to . Jest nachylenie oraz podobna nawierzchnia chodnika.
Filosss | 2019-05-08 07:19:55
Niestety nie zgodzę się z kolegą. Wszystkie wspomniane przez Ciebie ulice mają minimalne spadki, a do tego w dość dobrym stanie zachowaną zabudowę, która wyklucza możliwość zlokalizowania jako powiedzmy nieistniejącej dziś plomby naszej nieznanej kamienicy.
VonGregor | 2019-05-22 22:40:53
Zaproponuj więc inną lokalizację.
Filosss | 2019-05-24 07:47:22
Nie jestem tego w stanie zrobić bo nie znam tak dobrze topografii wszystkich miast z tzw. "ziem odzyskanych" (kadr na pewno dotyczy poniemieckiego miasta - lub miasta nadal niemieckiego, z uwagi na typowy chodnik z dużych płyt granitowych). To nie jest kadr z Legnicy.
maras - Administrator | 2019-05-24 09:12:16
W związku z wątpliwościami dopisuję Dolny Śląsk.
VonGregor | 2019-05-24 09:19:03
Myślę, że to dobry pomysł. Zgadzam się z Filossem - to gdzieś na DŚ.
Kosa25 | 2019-05-24 11:58:22
Swego czasu wrzuciłem tą kartę na facebooka z prośbą o identyfikację. Otrzymałem sporo błędnych lokalizacji. Dwie osoby natomiast napisały, że wiedzą co to za kamienica ale nie raczyły się wiedzą tą podzielić. Nie ma to jak pomocni Polacy :)
Iras (Legzol) | 2019-05-24 13:36:04 | edytowany: 2019-05-24 13:37:37
Pewnie ściemniają lub, jak kto woli, p... trzy po trzy... :) Jeżeli lokalizacji nie wskazali VonGregor, Kosa i Filosss to na 99,99 % tej kamienicy nie było w Legnicy.
pavelo | 2019-05-24 22:46:17
Jak dla mnie, to kamienica jest bardzo legnicka. Nie pasuje mi żadne inne miasto na DŚ. Chyba,że Goerlitz albo dalej. Przekonuje mnie szyld reklamowy ( z dużym prawdopodobieństwem) o ile dobrze odczytuję - Drehrolle Seiler's - fabryka magli i maszyn z ul.Senatorskiej - .
Filosss | 2019-05-27 07:07:55
No, ale tu znów wracamy do "podstaw", czyli w tym przypadku do topografii. Nie ma w Legnicy ulicy o tak dużym spadku, która byłaby dziś lub kiedyś zabudowana tak szczelnie i kamienicznie. O wiele bardziej realne jest, że w "innym" mieście zaistniała filia legnickiej firmy, aniżeli to, że w ciągu kilku dziesięcioleci nastąpiła tak duża niwelacja terenu.
VonGregor | 2019-05-27 08:37:03 | edytowany: 2019-05-27 08:37:18
Magle Seilera były popularne w całych przedwojennych Niemczech.