MENU
ZNACZNIKI
Budowa centrum przesiadkowego MZK i przebudowa ronda H.Maćkowiaka: widok od wschodu, zza wiaduktu (początek ul. Bema).

Dodał: jawc° - Data: 2018-09-12 02:25:30 - Odsłon: 912
07 lipca 2018

ISO: 0   Ogniskowa: 0 mm   Przysłona: f/0   Ekspozycja: 0/1000000 s  


Prace projektowe nad wiaduktem łączącym ul. Wyspiańskiego z północną częścią ul. Sulechowskiej, nad torami linii kolejowej nr 273, rozpoczęły się w 1966 r. Prace budowlane rozpoczęto w 1969 r., a oddanie wiaduktu do użytku nastąpiło w grudniu 1971 r. (wg innych źródeł - w listopadzie 1972 r.). Wcześniej w ciągu ul. Sulechowskiej funkcjonował przejazd kolejowy. Ponieważ bywało tak, że szlabany na przejeździe bywały opuszczone (ze względu na ruch kolejowy) łącznie nawet do 18 godzin w ciągu doby, zdecydowano o budowie wiaduktu. Ostatnie samochody skorzystały z przejazdu 16 stycznia 1972 roku. Początkowo wiadukt służył również jako jedyna droga dla pasażerów na peron 4. Budowa wiaduktu spowodowała nie tylko likwidację przejazdu dla samochodów ale również przejścia dla pieszych.
/Petroniusz, + Łącznik Zielonogórski)

  • /foto/7248/7248147m.jpg
    2018
  • /foto/7624/7624565m.jpg
    2018
  • /foto/8063/8063832m.jpg
    2019
  • /foto/8066/8066716m.jpg
    2019
  • /foto/8067/8067234m.jpg
    2019
  • /foto/8202/8202715m.jpg
    2019
  • /foto/9755/9755013m.jpg
    2022

jawc°

Poprzednie: Budynek nr 44 Strona Główna Następne: Budynek nr 6-6a