MENU
PORÓWNANIA (1)
Jeńcy niemieccy konwojowani przez żołnierza radzieckiego. Festung Breslau 1945.

Dodał: POLI° - Data: 2008-10-17 21:17:17 - Odsłon: 14569
Rok 1945

W tym dziale znajdziecie zdjęcia związane z krótką, ale bardzo istotną i dla wielu osób interesującą, tematyką Twierdzy Wrocław. Dział "Festung Breslau" nie ma na celu promowania jakichkolwiek ideologii faszystowskich i komunistycznych, a także zbrodniarzy wojennych. Wszystkie zebrane materiały mają tylko i wyłącznie charakter dokumentalny i historyczny.

wito: wspomnienia sowieckiego oficera (po rosyjsku)

  • /foto/5261/5261463m.jpg
    1939 - 1945
  • /foto/7/7474m.jpg
    1944
  • /foto/3319/3319926m.jpg
    1944
  • /foto/8160/8160127m.jpg
    1944
  • /foto/8160/8160129m.jpg
    1944
  • /foto/8160/8160130m.jpg
    1944
  • /foto/8160/8160131m.jpg
    1944
  • /foto/5/005837m.jpg
    1944 - 1945
  • /foto/40/40668m.jpg
    1944 - 1945
  • /foto/389/389839m.jpg
    1944 - 1945
  • /foto/389/389841m.jpg
    1944 - 1945
  • /foto/26/26949m.jpg
    1945
  • /foto/0/000520m.jpg
    1945
  • /foto/1/001008m.jpg
    1945
  • /foto/1/001935m.jpg
    1945
  • /foto/1/001940m.jpg
    1945
  • /foto/2/002538m.jpg
    1945
  • /foto/5/005759m.jpg
    1945
  • /foto/5/005762m.jpg
    1945
  • /foto/5/005764m.jpg
    1945
  • /foto/5/005767m.jpg
    1945
  • /foto/5/005776m.jpg
    1945
  • /foto/5/005913m.jpg
    1945
  • /foto/5/005951m.jpg
    1945
  • /foto/6/006465m.jpg
    1945
  • /foto/6/006506m.jpg
    1945
  • /foto/6/006601m.jpg
    1945
  • /foto/7/007119m.jpg
    1945
  • /foto/7/7439m.jpg
    1945
  • /foto/7/7686m.jpg
    1945
  • /foto/8/8931m.jpg
    1945
  • /foto/9/9341m.jpg
    1945
  • /foto/9/9343m.jpg
    1945
  • /foto/9/9736m.jpg
    1945
  • /foto/9/9805m.jpg
    1945
  • /foto/10/10129m.jpg
    1945
  • /foto/10/10615m.jpg
    1945
  • /foto/10/10810m.jpg
    1945
  • /foto/11/11045m.jpg
    1945
  • /foto/11/11047m.jpg
    1945
  • /foto/12/12423m.jpg
    1945
  • /foto/13/13246m.jpg
    1945
  • /foto/13/13247m.jpg
    1945
  • /foto/13/13611m.jpg
    1945
  • /foto/13/13855m.jpg
    1945
  • /foto/14/14063m.jpg
    1945
  • /foto/23/23428m.jpg
    1945
  • /foto/27/27550m.jpg
    1945
  • /foto/28/28452m.jpg
    1945
  • /foto/29/29924m.jpg
    1945
  • /foto/33/33240m.jpg
    1945
  • /foto/33/33686m.jpg
    1945
  • /foto/34/34468m.jpg
    1945
  • /foto/34/34945m.jpg
    1945
  • /foto/39/39325m.jpg
    1945
  • /foto/56/56009m.jpg
    1945
  • /foto/60/60299m.jpg
    1945
  • /foto/60/60301m.jpg
    1945
  • /foto/60/60302m.jpg
    1945
  • /foto/60/60303m.jpg
    1945
  • /foto/60/60305m.jpg
    1945
  • /foto/60/60306m.jpg
    1945
  • /foto/60/60367m.jpg
    1945
  • /foto/60/60765m.jpg
    1945
  • /foto/62/62749m.jpg
    1945
  • /foto/71/71416m.jpg
    1945
  • /foto/102/102616m.jpg
    1945
  • /foto/102/102617m.jpg
    1945
  • /foto/102/102618m.jpg
    1945
  • /foto/114/114361m.jpg
    1945
  • /foto/114/114363m.jpg
    1945
  • /foto/131/131056m.jpg
    1945
  • /foto/137/137669m.jpg
    1945
  • /foto/141/141773m.jpg
    1945
  • /foto/212/212335m.jpg
    1945
  • /foto/212/212347m.jpg
    1945
  • /foto/245/245206m.jpg
    1945
  • /foto/245/245410m.jpg
    1945
  • /foto/252/252299m.jpg
    1945
  • /foto/268/268330m.jpg
    1945
  • /foto/269/269100m.jpg
    1945
  • /foto/269/269101m.jpg
    1945
  • /foto/269/269354m.jpg
    1945
  • /foto/269/269356m.jpg
    1945
  • /foto/269/269749m.jpg
    1945
  • /foto/278/278442m.jpg
    1945
  • /foto/279/279488m.jpg
    1945
  • /foto/283/283489m.jpg
    1945
  • /foto/286/286301m.jpg
    1945
  • /foto/286/286564m.jpg
    1945
  • /foto/287/287881m.jpg
    1945
  • /foto/292/292953m.jpg
    1945
  • /foto/292/292954m.jpg
    1945
  • /foto/292/292956m.jpg
    1945
  • /foto/292/292957m.jpg
    1945
  • /foto/295/295039m.jpg
    1945
  • /foto/296/296356m.jpg
    1945
  • /foto/306/306213m.jpg
    1945
  • /foto/306/306214m.jpg
    1945
  • /foto/348/348274m.jpg
    1945
  • /foto/348/348276m.jpg
    1945
  • /foto/348/348383m.jpg
    1945
  • /foto/367/367809m.jpg
    1945
  • /foto/372/372754m.jpg
    1945
  • /foto/372/372756m.jpg
    1945
  • /foto/384/384496m.jpg
    1945
  • /foto/392/392680m.jpg
    1945
  • /foto/397/397874m.jpg
    1945
  • /foto/398/398317m.jpg
    1945
  • /foto/399/399954m.jpg
    1945
  • /foto/401/401501m.jpg
    1945
  • /foto/402/402237m.jpg
    1945
  • /foto/402/402247m.jpg
    1945
  • /foto/402/402249m.jpg
    1945
  • /foto/402/402531m.jpg
    1945
  • /foto/402/402927m.jpg
    1945
  • /foto/406/406212m.jpg
    1945
  • /foto/409/409986m.jpg
    1945
  • /foto/410/410003m.jpg
    1945
  • /foto/416/416588m.jpg
    1945
  • /foto/416/416591m.jpg
    1945
  • /foto/420/420699m.jpg
    1945
  • /foto/428/428530m.jpg
    1945
  • /foto/430/430096m.jpg
    1945
  • /foto/434/434324m.jpg
    1945
  • /foto/434/434389m.jpg
    1945
  • /foto/442/442701m.jpg
    1945
  • /foto/3212/3212844m.jpg
    1945
  • /foto/3212/3212854m.jpg
    1945
  • /foto/3213/3213308m.jpg
    1945
  • /foto/3213/3213405m.jpg
    1945
  • /foto/3354/3354293m.jpg
    1945
  • /foto/3361/3361224m.jpg
    1945
  • /foto/3401/3401012m.jpg
    1945
  • /foto/3401/3401571m.jpg
    1945
  • /foto/3401/3401755m.jpg
    1945
  • /foto/3403/3403361m.jpg
    1945
  • /foto/3403/3403441m.jpg
    1945
  • /foto/3409/3409423m.jpg
    1945
  • /foto/3486/3486989m.jpg
    1945
  • /foto/3487/3487039m.jpg
    1945
  • /foto/3490/3490341m.jpg
    1945
  • /foto/3496/3496522m.jpg
    1945
  • /foto/3666/3666165m.jpg
    1945
  • /foto/3718/3718039m.jpg
    1945
  • /foto/3775/3775007m.jpg
    1945
  • /foto/4073/4073483m.jpg
    1945
  • /foto/4078/4078798m.jpg
    1945
  • /foto/4079/4079165m.jpg
    1945
  • /foto/4106/4106024m.jpg
    1945
  • /foto/4111/4111023m.jpg
    1945
  • /foto/4114/4114287m.jpg
    1945
  • /foto/4114/4114303m.jpg
    1945
  • /foto/4114/4114331m.jpg
    1945
  • /foto/4126/4126763m.jpg
    1945
  • /foto/4139/4139592m.jpg
    1945
  • /foto/4139/4139617m.jpg
    1945
  • /foto/4139/4139968m.jpg
    1945
  • /foto/4140/4140103m.jpg
    1945
  • /foto/4431/4431549m.jpg
    1945
  • /foto/4674/4674918m.jpg
    1945
  • /foto/5041/5041309m.jpg
    1945
  • /foto/5156/5156599m.jpg
    1945
  • /foto/5261/5261417m.jpg
    1945
  • /foto/5261/5261645m.jpg
    1945
  • /foto/5311/5311198m.jpg
    1945
  • /foto/5723/5723728m.jpg
    1945
  • /foto/5723/5723751m.jpg
    1945
  • /foto/5724/5724943m.jpg
    1945
  • /foto/5724/5724945m.jpg
    1945
  • /foto/5725/5725295m.jpg
    1945
  • /foto/5725/5725301m.jpg
    1945
  • /foto/5725/5725373m.jpg
    1945
  • /foto/5725/5725619m.jpg
    1945
  • /foto/5725/5725660m.jpg
    1945
  • /foto/5725/5725822m.jpg
    1945
  • /foto/5725/5725865m.jpg
    1945
  • /foto/6085/6085034m.jpg
    1945
  • /foto/6303/6303949m.jpg
    1945
  • /foto/6303/6303979m.jpg
    1945
  • /foto/6435/6435049m.jpg
    1945
  • /foto/6537/6537475m.jpg
    1945
  • /foto/6837/6837715m.jpg
    1945
  • /foto/6837/6837742m.jpg
    1945
  • /foto/7057/7057109m.jpg
    1945
  • /foto/7291/7291335m.jpg
    1945
  • /foto/7291/7291337m.jpg
    1945
  • /foto/7432/7432357m.jpg
    1945
  • /foto/7434/7434450m.jpg
    1945
  • /foto/7770/7770444m.jpg
    1945
  • /foto/7770/7770475m.jpg
    1945
  • /foto/7770/7770534m.jpg
    1945
  • /foto/7770/7770554m.jpg
    1945
  • /foto/7770/7770558m.jpg
    1945
  • /foto/7770/7770578m.jpg
    1945
  • /foto/8187/8187489m.jpg
    1945
  • /foto/8203/8203783m.jpg
    1945
  • /foto/7039/7039857m.jpg
    1945
  • /foto/29/29661m.jpg
    1945
  • /foto/17/17534m.jpg
    1945
  • /foto/5/005786m.jpg
    1945
  • /foto/13/13249m.jpg
    1945
  • /foto/33/33448m.jpg
    1945
  • /foto/35/35030m.jpg
    1945
  • /foto/55/55387m.jpg
    1945
  • /foto/114/114360m.jpg
    1945
  • /foto/114/114364m.jpg
    1945
  • /foto/254/254800m.jpg
    1945
  • /foto/254/254801m.jpg
    1945
  • /foto/257/257606m.jpg
    1945
  • /foto/269/269142m.jpg
    1945
  • /foto/286/286646m.jpg
    1945
  • /foto/3503/3503863m.jpg
    1945
  • /foto/3539/3539463m.jpg
    1945
  • /foto/3539/3539467m.jpg
    1945
  • /foto/4114/4114322m.jpg
    1945
  • /foto/5720/5720150m.jpg
    1945
  • /foto/7432/7432507m.jpg
    1945
  • /foto/433/433162m.jpg
    1945
  • /foto/5/005755m.jpg
    1945
  • /foto/5/005435m.jpg
    1945
  • /foto/3873/3873106m.jpg
    1945
  • /foto/3872/3872089m.jpg
    1945
  • /foto/268/268157m.jpg
    1945
  • /foto/7608/7608756m.jpg
    1945
  • /foto/29/29561m.jpg
    1945
  • /foto/30/30082m.jpg
    1945
  • /foto/311/311102m.jpg
    1945
  • /foto/311/311186m.jpg
    1945
  • /foto/5/005782m.jpg
    1945
  • /foto/5/005836m.jpg
    1945
  • /foto/9/9337m.jpg
    1945
  • /foto/9/9338m.jpg
    1945
  • /foto/34/34363m.jpg
    1945
  • /foto/133/133489m.jpg
    1945
  • /foto/133/133496m.jpg
    1945
  • /foto/254/254804m.jpg
    1945
  • /foto/254/254936m.jpg
    1945
  • /foto/254/254938m.jpg
    1945
  • /foto/254/254942m.jpg
    1945
  • /foto/254/254948m.jpg
    1945
  • /foto/255/255038m.jpg
    1945
  • /foto/255/255644m.jpg
    1945
  • /foto/255/255645m.jpg
    1945
  • /foto/255/255647m.jpg
    1945
  • /foto/267/267179m.jpg
    1945
  • /foto/269/269358m.jpg
    1945
  • /foto/348/348273m.jpg
    1945
  • /foto/353/353563m.jpg
    1945
  • /foto/420/420773m.jpg
    1945
  • /foto/420/420801m.jpg
    1945
  • /foto/430/430147m.jpg
    1945
  • /foto/3207/3207900m.jpg
    1945
  • /foto/3212/3212894m.jpg
    1945
  • /foto/3486/3486981m.jpg
    1945
  • /foto/3486/3486985m.jpg
    1945
  • /foto/3496/3496605m.jpg
    1945
  • /foto/3505/3505105m.jpg
    1945
  • /foto/3701/3701626m.jpg
    1945
  • /foto/3701/3701674m.jpg
    1945
  • /foto/4139/4139486m.jpg
    1945
  • /foto/7774/7774385m.jpg
    1945
  • /foto/80/80106m.jpg
    1945
  • /foto/62/62307m.jpg
    1945
  • /foto/416/416570m.jpg
    1945
  • /foto/3207/3207533m.jpg
    1945
  • /foto/6837/6837844m.jpg
    1945
  • /foto/416/416571m.jpg
    1945
  • /foto/416/416574m.jpg
    1945
  • /foto/11/11037m.jpg
    1945
  • /foto/254/254946m.jpg
    1945
  • /foto/3207/3207487m.jpg
    1945
  • /foto/4532/4532608m.jpg
    1945
  • /foto/11/11038m.jpg
    1945
  • /foto/7774/7774501m.jpg
    1945
  • /foto/7778/7778010m.jpg
    1945
  • /foto/7778/7778014m.jpg
    1945
  • /foto/7778/7778036m.jpg
    1945
  • /foto/45/45073m.jpg
    1945
  • /foto/213/213555m.jpg
    1945
  • /foto/7039/7039853m.jpg
    1945
  • /foto/397/397050m.jpg
    1945
  • /foto/6039/6039783m.jpg
    1945
  • /foto/6039/6039807m.jpg
    1945
  • /foto/346/346642m.jpg
    1945
  • /foto/29/29798m.jpg
    1945
  • /foto/6/006244m.jpg
    1945
  • /foto/6/006602m.jpg
    1945
  • /foto/54/54828m.jpg
    1945
  • /foto/265/265922m.jpg
    1945
  • /foto/267/267132m.jpg
    1945
  • /foto/267/267141m.jpg
    1945
  • /foto/392/392512m.jpg
    1945
  • /foto/392/392515m.jpg
    1945
  • /foto/408/408235m.jpg
    1945
  • /foto/420/420878m.jpg
    1945
  • /foto/5727/5727457m.jpg
    1945
  • /foto/6231/6231673m.jpg
    1945
  • /foto/6537/6537453m.jpg
    1945
  • /foto/32/32936m.jpg
    1945
  • /foto/6/006108m.jpg
    1945
  • /foto/9/9416m.jpg
    1945
  • /foto/9/9417m.jpg
    1945
  • /foto/9/9433m.jpg
    1945
  • /foto/9/9463m.jpg
    1945
  • /foto/9/9465m.jpg
    1945
  • /foto/31/31402m.jpg
    1945
  • /foto/46/46506m.jpg
    1945
  • /foto/46/46509m.jpg
    1945
  • /foto/287/287981m.jpg
    1945
  • /foto/299/299648m.jpg
    1945
  • /foto/11/11236m.jpg
    1945
  • /foto/31/31791m.jpg
    1945
  • /foto/266/266192m.jpg
    1945
  • /foto/266/266196m.jpg
    1945
  • /foto/420/420808m.jpg
    1945
  • /foto/4/004630m.jpg
    1945
  • /foto/6/006687m.jpg
    1945
  • /foto/3323/3323799m.jpg
    1945
  • /foto/24/24802m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/24/24887m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/61/61411m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/255/255639m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/8106/8106296m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/3369/3369087m.jpg
    1945 - 1947
  • /foto/4424/4424499m.jpg
    1945 - 1950
  • /foto/3686/3686466m.jpg
    1947
  • /foto/8055/8055243m.jpg
    1947
  • /foto/3369/3369027m.jpg
    1948
  • /foto/155/155863m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/372/372753m.jpg
    1960 - 1963
  • /foto/4580/4580449m.jpg
    1978
  • /foto/4580/4580450m.jpg
    1978
  • /foto/7/007028m.jpg
    2003
  • /foto/9/9321m.jpg
    2004
  • /foto/13/13192m.jpg
    2004
  • /foto/46/46072m.jpg
    2004
  • /foto/153/153919m.jpg
    2007
  • /foto/168/168949m.jpg
    2007
  • /foto/170/170119m.jpg
    2007
  • /foto/170/170129m.jpg
    2007
  • /foto/395/395282m.jpg
    2011
  • /foto/395/395285m.jpg
    2011
  • /foto/6086/6086504m.jpg
    2016

www.wf.weltkrieg.ru

Poprzednie: ul. Świdnicka Strona Główna Następne: Stacja kolejowa Piława Górna


wito-Administrator | 2011-02-26 21:25:07
Całe oblężenie siedzieli za stołem ? Kurzu i błota bitewnego nie widziawszy" ?Czyste płaszcze wyfasowali ?
Wincenty Miros | 2011-04-10 15:38:16
Przypisanie tego zdjęcia do ul. Hallera budzi moje poważne wątpliwości głównie za sprawą zwięczenia fasady budynku po lewej stronie dwiema trapezowymi nadbudówkami z oknami. Przeglądając zdjęcie lotnicze , na którym widać odcinek ul. Hallera od Powstańców Śląskich do Krakusa trudno dopatrzeć się tych nadbudówek. Jezdnia na ul. Hallera wykonana była z kostki, a tu jej nie widać. Porównanie kamienicy w centrum zdjęcia z kamienicą przy Hallera 3 chociaż są podobne przy uważnym przyjrzeniu też się nie pokrywa.
maras - Administrator | 2011-04-10 15:41:46
Czyli powinno trafić do niezidentyfikowanych...
Wincenty Miros | 2011-04-10 15:45:13
Jeśli ktoś jeszcze potwierdzi moje przypuszczenia to tak.
Mmaciek - Administrator | 2011-04-10 16:20:33
No to teraz trzeba czekać, aż któryś z naszych speców się wypowie i może zidentyfikuje kamienice.
Virzzz - Administrator | 2011-04-10 16:59:24
Dla mnie także wątpliwości Wincentego są zasadne. Sam rejon wielce prawdopodobny aczkolwiek nie ta konkretna kamienica. Posłałbym to do NN, pozostawiając warunkowo przy Hallera by w był jakiś (niekoniecznie właściwy oczywiście) punkt odniesienia. Na spokojne zajrzę jeszcze do tego zdjęcia - mam nadzieję już dla potwierdzenia, gdy ktoś zdąży zidentyfikować nim się zabiorę za próbę weryfikacji :P
Wincenty Miros | 2011-10-27 21:38:13
Trochę to trwało ale wreszcie znalazłem. To jest ul. Saperów . Widoczne domy istnieją i są to nr 9 i nr 7 trochę zmieniona po odbudowie.
maras - Administrator | 2011-10-27 21:40:07
Wincenty - Brawo!!!!!!!
PP | 2011-10-29 13:35:09
Pogratulować przenikliwości!
wito-Administrator | 2012-05-28 23:10:30
Zwieńczam pracę Sz Koleżeństwa dopisując jako autora foto Aleksandra Ustinowa. Tytuł "Jeńcy".
stap | 2013-01-29 18:24:28
Wydaje mi się, że...tak- to nie żołnierz tylko raczej żołnierka radziecka :)
kuk | 2015-04-18 15:08:45
Witam. Sporo czasu minęło od ostatniego wpisu.. jednak mam spore wątpliwości, co do dokładnego adresu. Mianowicie spokoju mi nie daje zabudowa balkonów - skoro w tle jest kamienica nr 9 (zakończenia fasady dwoma trapezowymi nadbudówkami z oknami), to na pierwszym planie powinny znajdować się zniszczone balkony kamienicy nr 7 (numery rosną od ul. Gajowickiej - od prawej strony). Ale pod nr 7 były balkony o kształtach łukowych a nie ostrych oraz o zabudowie otwartej, co widać na zdjęciu i zachowały swój kształt do dziś . Ta drobna pomyłka może wynikać z podobieństwa kamienic nr 3 i 9 (identyczne nadbudówki), co widać na zdjęciu z pierwszego linka i tu gdzie na pierwszym planie nr 3, a nr 9 oznaczony strzałką. Sądzę, iż tak ogromne zniszczenia kamienic na zdjęciu za żołnierzami wykluczało ich odbudowanie, co tłumaczyłoby wstawienie w późniejszych latach w tym miejscu plomby. Reasumując: zniszczone kamienice to nieistniejące dziś nr 1, 3 i 5. Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić, a jeśli nie to należałoby zmienić lokalizację tego zdjęcia oraz tego na którym widzimy kamienice nr 1, 3 i 5. Kamienica nr 5 z czteroma pojedynczymi oknami na dachu, wyraźnie widoczna tu po prawej stronie
maras - Administrator | 2015-04-22 15:19:33
Z uwagą przeczytałem tą analizę jednak wydaje się, że są pewne wątpliwości. Na zdjęciu pierwsza kamienica na dachu nie ma lukarny, a na jest lukarna... Jednak możliwe, że zrobiono adaptację strychu...
kuk | 2015-04-22 17:53:11
Niestety nie jetem w stanie stwierdzić czy lukarna tam jest czy też nie, gdyż zdjęcie jest w tym obszarze dość nieczytelne. Biorąc za punkt odniesienia kamienicę z czterema pojedynczymi oknami dachowymi możemy określić jej numer - nr 5. Zarówno z lewej jak i z jej prawej strony znajdują się takie same trapezowe nadbudówki z oknami (nr 3 i nr 9). Tu chyba możemy być zgodni? Proszę zwrócić uwagę na zabudowę balkonów na pierwszym planie (i kształt) oraz na usytuowanie okien w lukarnie względem tych balkonów. Środkowe okno jest nad balkonem, natomiast w kamienicy nr 7 okna dachowe pokrywają się z osią kamienicy ("mieszczą się" między balkonami lewymi i prawymi) co nie zmieniło się do dziś . Mogę się mylić, ale uważam, że zdjęcie z żołnierzami i to są wykonane niemalże z tego samego ujęcia i dotyczą kamienic nr 1 i nr 3.
Wincenty Miros | 2015-04-22 19:34:35
Wnikliwość kolegi kuka godna pochwały. Mogę się zgodzić z ustaleniami, że są to kamienice nr 1, 3 i 5. Niemniej jednak dla mnie najważniejsze było jednak ustalenie, że jest to ul. Saperów.
kuk | 2015-04-22 21:45:15
Dla mnie też - kawał świetnej roboty!! jestem pełen podziwu, ponieważ mając nawet obszar zawężony do okolic Hallera, wątpię że udałoby mi się tak celnie przypasować.. Wybaczcie Panowie, po prostu byłem ciekaw jak kiedyś wyglądały najbliższe okolice miejsca, w którym mieszkałem prawie 30 lat, tylko "coś" mi nie pasowało w tych szczegółach..(a mieszkałem w kamienicy nr 7). Gratuluję pasji i wytrwałości. Pozdrawiam