MENU
Tablica informacyjna.

Dodał: PiotrKowal° - Data: 2018-07-08 02:31:22 - Odsłon: 660
19 października 2017

Data: 2017:10:19 15:11:19   ISO: 100   Ogniskowa: 3.35 mm   Aparat: Nokia C5-00.2   Przysłona: f/2.4   Ekspozycja: 2769/1000000 s  


Stacja powstała w 1852 Budynek dworca (z 1891), budynek ekspedycji towarowej i szalet są wpisane do rejestru zabytków. Ostatnia renowacja miała miejsce w 2012.

Kolej dotarła do Malborka za pośrednictwem Królewskiej Kolei Wschodniej, która miała połączyć Berlin – stolicę Prus – z Królewcem i Gdańskiem. W 1845 rozpoczęto budowę mostu w Malborku. Ostateczny wariant tej trasy został ustalony w 1847. Rozpoczęte w październiku prace zostały jednak wstrzymane. Rozwiązano Komisję Kolejową w Elblągu, a na miejscu budowy zostawiono tylko inżynierów i geodetów, którzy mieli nie dopuszczać do pogarszania się stanu niedokończonych obiektów. W wyniku Wiosny Ludów w 1848 sytuacja gospodarcza pogorszyła się, ponadto w Berlinie wzrosło bezrobocie i zaczęły się polityczne niepokoje. W wyniku czego władze pruskie postanowiły dokończyć rozpoczętą inwestycję za pomocą "wywrotowych elementów" a wschodnie rubieże bardzo dobrze się do tego nadawały. Z drugiej strony zatrudnienie berlińczyków i Ślązaków nie podobało się miejscowej ludności.

  • /foto/8327/8327403m.jpg
    1941 - 1944
  • /foto/8194/8194244m.jpg
    1958
  • /foto/7727/7727916m.jpg
    1992
  • /foto/10518/10518558m.jpg
    2020
  • /foto/10518/10518564m.jpg
    2020
  • /foto/10518/10518598m.jpg
    2020
  • /foto/10518/10518620m.jpg
    2020

Piotr Kowal - zbiory prywatne

Poprzednie: Fontanna Sowa Strona Główna Następne: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej
Przychodnia Miejska