MENU
Stacja kolejowa Bielawa Zachodnia (nieczynna)

Dodał: sawa° - Data: 2018-06-13 20:42:30 - Odsłon: 2163
31 maja 2018

Data: 2018:05:31 11:44:04   ISO: 100   Ogniskowa: 18 mm   Aparat: Canon EOS 1300D   Przysłona: f/7.1   Ekspozycja: 1/320 s  


  • /foto/441/441539m.jpg
    1908
  • /foto/441/441542m.jpg
    1925
  • /foto/6386/6386987m.jpg
    1930
  • /foto/6386/6386988m.jpg
    1930
  • /foto/6386/6386989m.jpg
    1930
  • /foto/297/297391m.jpg
    2009
  • /foto/297/297392m.jpg
    2009
  • /foto/291/291526m.jpg
    2009
  • /foto/4046/4046460m.jpg
    2011
  • /foto/3774/3774032m.jpg
    2012
  • /foto/8617/8617785m.jpg
    2012
  • /foto/4450/4450592m.jpg
    2014
  • /foto/4860/4860166m.jpg
    2014
  • /foto/4860/4860169m.jpg
    2014
  • /foto/8117/8117063m.jpg
    2015
  • /foto/5869/5869123m.jpg
    2015
  • /foto/5869/5869210m.jpg
    2015
  • /foto/5868/5868515m.jpg
    2016
  • /foto/5868/5868531m.jpg
    2016
  • /foto/5868/5868539m.jpg
    2016
  • /foto/6600/6600592m.jpg
    2017
  • /foto/6653/6653901m.jpg
    2017
  • /foto/6933/6933104m.jpg
    2017
  • /foto/7331/7331296m.jpg
    2018
  • /foto/7331/7331299m.jpg
    2018
  • /foto/7749/7749114m.jpg
    2019
  • /foto/7749/7749116m.jpg
    2019
  • /foto/7993/7993183m.jpg
    2019
  • /foto/7993/7993188m.jpg
    2019
  • /foto/7993/7993252m.jpg
    2019
  • /foto/7993/7993261m.jpg
    2019
  • /foto/8283/8283833m.jpg
    2019
  • /foto/8338/8338990m.jpg
    2019
  • /foto/8338/8338991m.jpg
    2019
  • /foto/8339/8339479m.jpg
    2019
  • /foto/8504/8504357m.jpg
    2019
  • /foto/9765/9765463m.jpg
    2020
  • /foto/9124/9124682m.jpg
    2021
  • /foto/9124/9124683m.jpg
    2021
  • /foto/9186/9186379m.jpg
    2021
  • /foto/9403/9403311m.jpg
    2021

sawa°

Poprzednie: Przystanek kolejowy Bielawa Zachodnia (d. stacja) Strona Główna Następne: Piskorzów


sawa | 2018-11-23 18:07:32
Pojawiła się szansa na powrót kolei w Góry Sowie. PKP SA zmienia stanowisko w sprawie przekazania linii kolejowej nr 341 Dzierżoniów – Bielawa Zachodnia samorządowi województwa dolnośląskiego. Wyjaśnia, że dokłada wszelkich starań, by przekazać linię zainteresowanemu podmiotowi w możliwie najkrótszym czasie. ..... Samorząd województwa starał się o przejęcie linii kolejowej od dawna, jednak bezskutecznie. PKP wydawało bowiem odmowną decyzję odnośnie nieodpłatnego przekazania linii, mimo, że dla zarządcy infrastruktury była ona tylko zbędnym obciążeniem. Pod koniec stycznia, członek zarządu województwa Jerzy Michalak napisał list do premiera Mateusza Morawieckiego z prośbą o wsparcie samorządu i uproszczenie procesu nieodpłatnego przekazania nieczynnej linii kolejowej. Nie czekając na odpowiedź, PKP SA zmieniły stanowisko tej sprawie i zapowiedziały, że przeanalizują wniosek samorządu dot. przekazania jemu linii kolejowej nr 341. Na przeszkodzie stoi jednak administracja. Bowiem w tym celu niezbędne przekwalifikowanie linii. Obecnie linia nosi status zamkniętej, więc musi zostać najpierw przywrócona. Zgodę na przekazanie musi wyrazić również minister właściwy ds. transportu kolejowego. Mimo, że jest jeszcze wiele procedur do przejścia, pojawiła się szansa na dojście do satysfakcjonującego samorząd województwa dolnośląskiego finału. Według wyliczeń Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei, która dokonała już inwentaryzacji omawianej linii kolejowej, wynika, że do przywrócenia przejezdności oraz parametrów eksploatacyjnych linii, dzięki którym możliwe będzie konkurowanie wobec transportu drogowego, potrzeba około 15 milionów złotych. Linia 341 pozwoliłaby dotrzeć w atrakcyjne turystycznie okolice Gór Sowich.
moose | 2018-11-23 18:23:11 | edytowany: 2018-11-23 18:51:18
"Konkurowanie wobec transportu samochodowego" - nie bądźmy naiwni. Pociąg na tej krótkiej linii nie będzie żadną konkurencją dla samochodów. Linia wcale nie ułatwi dotarcie w atrakcyjne turystycznie okolice Gór Sowich, bo jest linią ślepo kończącą się w centrum miasta, a nie pod górami. Taką linię musiałyby obsługiwać dwa pojazdy (jeden w ruchu, drugi w rezerwie). Zatem to podnosi o 50% koszt przywrócenia tej linii do eksploatacji jeśli nawet byłyby to używane pojazdy. Kolejna sprawa to kwestia przesiadki w Dzierżoniowie na inny pociąg, bo Bielawa nie jest tak atrakcyjnym miejscem, by dla niej specjalnie ustalać część kursów z linii 137. Bielawa ma szansę tylko jako odcinek obsługiwany trakcją parową z Jaworzyny i tylko w weekendy, lub jeśli część kursów z remontowanej linii Wrocław - Sobótka - Świdnica zostanie przedłużona do Dzierżoniowa i Bielawy. To już bardziej, ale co wówczas z linią Bystrzycką (górski odcinek 285). Generalnie słabo to widzę, dlatego nikt się do tego nie palił przez tyle lat.
sawa | 2018-11-23 20:49:13
Ja nawet sensu w tym nie widzę.