MENU
Molo węglowe.

Dodał: zonia° - Data: 2018-05-05 09:52:37 - Odsłon: 841
Rok 1934

Data: 2018:05:05 09:30:36  


Nabrzeże Szwedzkie w gdyńskim porcie to północna część Pirsu Węglowego. Służy do przeładunku towarów masowych (węgla i rudy), w okresie przedwojennym w relacjach głównie ze Szwecją, stąd jego nazwa. Nabrzeże budowano w etapach: w latach 1925-1926 odcinek 380 metrów (typu płytowego), w latach 1927-1928 odcinek 330 m (typu skrzyniowego). Całkowita długość linii cumowniczej wyonsi 710 m, głębokość dna przy nabrzeżu to 10,0 m (pierwotnie 8,0). Nabrzeże wyposażone jest w wywrotnicę suwnicową wagonów poruszającą się po samodzielnym torze poddźwigowym o rozstawie szyn jezdnych 19,9 m.
/Petroniusz, w oparciu o Gwizdała K., Kowalski J., Prefabrykowane pale wbijane, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2005/

  • /foto/9176/9176419m.jpg
    1925 - 1939
  • /foto/8251/8251718m.jpg
    1929
  • /foto/9396/9396524m.jpg
    1930 - 1939
  • /foto/8489/8489518m.jpg
    1932
  • /foto/8297/8297079m.jpg
    1934
  • /foto/8297/8297085m.jpg
    1934
  • /foto/8297/8297089m.jpg
    1934
  • /foto/8297/8297096m.jpg
    1934
  • /foto/8297/8297097m.jpg
    1934
  • /foto/8297/8297112m.jpg
    1934
  • /foto/10078/10078806m.jpg
    1935
  • /foto/8258/8258811m.jpg
    1938

Zbiory Zoni

Poprzednie: Mapy, plany Strona Główna Następne: Przelot balonów nad Dzierżoniowem - 2018