MENU
Tory przecinające ul. Krakowską na wysokości Parku Wschodniego jednak są używane.

Dodał: Danuta B.° - Data: 2004-11-04 19:23:31 - Odsłon: 5741
04 listopada 2004

  • /foto/3243/3243880m.jpg
    1881
  • /foto/36/36532m.jpg
    1890
  • /foto/36/36534m.jpg
    1890
  • /foto/3243/3243878m.jpg
    1894
  • /foto/7728/7728499m.jpg
    1902
  • /foto/412/412132m.jpg
    1903
  • /foto/150/150634m.jpg
    1903
  • /foto/6306/6306777m.jpg
    1903
  • /foto/3304/3304229m.jpg
    1908
  • /foto/10/10807m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/4201/4201236m.jpg
    1910 - 1940
  • /foto/7967/7967920m.jpg
    1915
  • /foto/9841/9841579m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/6431/6431715m.jpg
    1922
  • /foto/6557/6557808m.jpg
    1923
  • /foto/6727/6727191m.jpg
    1936
  • /foto/3243/3243623m.jpg
    1940 - 1942
  • /foto/10008/10008783m.jpg
    1943
  • /foto/8358/8358232m.jpg
    1945
  • /foto/6231/6231673m.jpg
    1945
  • /foto/4022/4022646m.jpg
    1950
  • /foto/4377/4377828m.jpg
    1955
  • /foto/9680/9680079m.jpg
    1955
  • /foto/4375/4375321m.jpg
    1958
  • /foto/284/284431m.jpg
    1962
  • /foto/284/284133m.jpg
    1973
  • /foto/61/61532m.jpg
    1984
  • /foto/298/298397m.jpg
    1989
  • /foto/291/291534m.jpg
    1992
  • /foto/367/367515m.jpg
    1992
  • /foto/7463/7463794m.jpg
    1995
  • /foto/382/382980m.jpg
    2000
  • /foto/42/42473m.jpg
    2005
  • /foto/42/42101m.jpg
    2005
  • /foto/42/42108m.jpg
    2005
  • /foto/6893/6893540m.jpg
    2006
  • /foto/6897/6897289m.jpg
    2006
  • /foto/6912/6912380m.jpg
    2006
  • /foto/103/103092m.jpg
    2006
  • /foto/103/103093m.jpg
    2006
  • /foto/196/196069m.jpg
    2007
  • /foto/5592/5592832m.jpg
    2007
  • /foto/9056/9056830m.jpg
    2009
  • /foto/295/295067m.jpg
    2009
  • /foto/355/355920m.jpg
    2010
  • /foto/383/383279m.jpg
    2011
  • /foto/387/387945m.jpg
    2011
  • /foto/393/393728m.jpg
    2011
  • /foto/4694/4694867m.jpg
    2013
  • /foto/4694/4694878m.jpg
    2013
  • /foto/3804/3804136m.jpg
    2013
  • /foto/4181/4181398m.jpg
    2013
  • /foto/4181/4181401m.jpg
    2013
  • /foto/4181/4181403m.jpg
    2013
  • /foto/4202/4202891m.jpg
    2013
  • /foto/4202/4202892m.jpg
    2013
  • /foto/4202/4202893m.jpg
    2013
  • /foto/4940/4940944m.jpg
    2014
  • /foto/4940/4940986m.jpg
    2014
  • /foto/4940/4940987m.jpg
    2014
  • /foto/9135/9135267m.jpg
    2017
  • /foto/7129/7129077m.jpg
    2017
  • /foto/7129/7129106m.jpg
    2017
  • /foto/7129/7129153m.jpg
    2017
  • /foto/7129/7129206m.jpg
    2017
  • /foto/7147/7147352m.jpg
    2018
  • /foto/7205/7205405m.jpg
    2018
  • /foto/7205/7205413m.jpg
    2018
  • /foto/7205/7205420m.jpg
    2018
  • /foto/8183/8183914m.jpg
    2019
  • /foto/9114/9114936m.jpg
    2020
  • /foto/9853/9853242m.jpg
    2022
  • /foto/9668/9668339m.jpg
    2022

Danuta B.°

Poprzednie: Budynek nr 7 Strona Główna Następne: Pałac Jodłownik


Festung | 2004-11-04 21:09:49
O! To jest to! Niebywale rzadki przypadek obecnej doby: skrzyżowanie torów kolejowych z tramwajowymi. Moje szczere gratulacje za tę fotkę!
Danuta B. | 2004-11-04 22:03:22
To były manewry; zielona lokomotywa (?) przepchnęła wagony przez ulicę i wróciła w prawo, a od strony Cussonsa przyjechała druga, czarna i do niej podczepiono wagony.
Gość: ekd | 2004-11-05 06:13:59
Szkoda tylko, że takie manewry zawsze odbywają się w godinach dziennych a nawet w szczycie, co bardzo utrudnia i tamuje ruch,. Powstają wtedy gigantyczne korki. Mogliby nocą... :)
Lukas | 2008-06-25 19:55:33
Kilkadziesiąt metrów dalej, na wysokości autokomisu znajdują się resztki szyn, które biegły na wschód. Może kiedyś były dwie bocznice przecinające Krakowską?
Waclaw Grabkowski | 2009-09-15 08:59:14
Chętnie lokowano zakłady przemysłowe przy torach kolei górnośląskiej. Tak było ze składem desek itp. wyrobów z drewna w miejscu, gdzie obecnie znajduje się Praktiker. Przy ul. Krakowskiej były dwa punkty skupu złomu, skąd wywożono metale pociągami bezpośrednio do hut. Właśnie tędy prowadziły tory do chłodni składowej w Wilczym Kącie. Prawdopodobnie wywożono tą drogą mięso do ZSRR. Przy ul. Krakowskiej i Skibińskiego była baza przeładunkowa materiałów budowlanych (nazwy nie pamiętam).
Dariusz_kr | 2013-10-01 21:55:01
To nie była baza przeładunkowa. Była to Wrocławska Centrala Materiałów Budowlanych Hurtownia nr 2 przy Krakowskiej 119. Na początku lat 60-tych przejęła magazyny po PBU. Działała do połowy lat 90-tych kiedy to na skutek fatalnego zarządzania nie wytrzymała konkurencji rynkowej. Pozostałe hurtownie znajdowały się przy ul. Strzegomskiej, a sama WCMB miała swoje filie również w Kłodzku, Świdnicy i kilku innych miastach.