MENU
Mój dziadek z ekipą podczas odbudowy mostu, pozostaje pytanie którego? Być może Wrocław, obstawiam most Strachociński, który miał podobną konstrukcję i po zbombardowaniu w 1945 roku został rozebrany a na jego miejsce stanęła tymczasowa drewniana przeprawa ze Swojczyc na Strachocin. - Mogę się jednak mylić, stąd póki co zdjęcia niezidentyfikowane. Pierwsze skojarzenie dotyczyło również mostu w Wilczycach -

Dodał: MT° - Data: 2017-11-24 23:31:30 - Odsłon: 2468
Lata 1945-1946

  • /foto/6947/6947941m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/6941/6941282m.jpg
    1945 - 1947
  • /foto/6947/6947971m.jpg
    1945 - 1950
  • /foto/6947/6947991m.jpg
    1946 - 1950
  • /foto/6947/6947995m.jpg
    1946 - 1950
  • /foto/6947/6947999m.jpg
    1946 - 1950
  • /foto/6938/6938308m.jpg
    1948 - 1950
  • /foto/6938/6938322m.jpg
    1948 - 1950
  • /foto/6938/6938371m.jpg
    1948 - 1950
  • /foto/27/27115m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/27/27117m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/27/27130m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/6945/6945978m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/7000/7000062m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/6938/6938354m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/27/27110m.jpg
    1954 - 1958
  • /foto/127/127208m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/127/127533m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/6941/6941254m.jpg
    1956 - 1958
  • /foto/127/127207m.jpg
    1957
  • /foto/152/152823m.jpg
    1960
  • /foto/55/55321m.jpg
    1962
  • /foto/152/152820m.jpg
    1963
  • /foto/6946/6946039m.jpg
    1963
  • /foto/152/152825m.jpg
    1967 - 1969
  • /foto/152/152817m.jpg
    1978

MT.

Poprzednie: Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy
Szkoła Braci Morawskich (dawna)
Strona Główna Następne: Willa nr 53


mgl | 2017-11-27 20:12:26
Nie sądzę, żeby był to most Strachociński. Strachociński miał trzy przęsła po około 14 m i dźwigary blachownicowe. Most w Wilczycach bardziej pasuje rozpiętością, ale nie wiem jaką miał konstrukcję przed wojną. Teraz ma przyczółki betonowe, a tu widać ceglany... W tle widać chyba słup energetyczny - to może być jakaś wskazówka.
MT | 2017-11-27 20:51:10
Patrząc jednak na perspektywę tego zdjęcia ta przeprawa okazuje się, że wcale nie była taka wielka, szczególnie jak się teraz patrzy na współczesny most nad poszerzonym kanałem
mgl | 2017-11-28 18:36:57
Nie zgadza się konstrukcja, długość przęsła i liczba przęseł. To zdecydowanie nie jest most Strachociński. Trochę pasuje mi most nad Widawą w Wieściszowicach, głównie ze względu na otoczenie. Jaką miał konstrukcję przed wojną, tego nie wiem.
mgl | 2017-11-28 18:38:22
Chodzi mi głównie o budynki widoczne w tle na zdjęciu .
mgl | 2017-11-28 18:39:31
No i mam na myśli Wieściszów oczywiście :-)
MT | 2017-11-28 18:53:34 | edytowany: 2017-11-28 18:54:39
Nie znam tego mostu w Wieściszowie, a nie ma zbyt wielu zdjęć więc trudno w tej chwili stwierdzić. Nie wykluczam i tamtej lokalizacji, warto sprawdzić każdy trop. To co mi dzisiaj udało się ustalić to rodziaj konstrukcji tego mostu - Wykonano je w konstrukcji systemu Schwedlera, chętnie stosowanego w drugiej połowie XIX w. we Wrocławiu. Pierwszymi mostami o kratownicach systemu Schwedlera we Wrocławiu były zbudowane w latach 1867-1869 pod nadzorem budowniczego miejskiego A. Kaumanna nieistniejące już konstrukcje przęseł mostów Uniwersyteckich. Konstrukcję kratownic tego systemu posiadają również mosty Młyńskie (Północny i Południowy) zbudowane w 1885 r. - oznaczałoby to prawdopdobnie, że ten zniszczony most jest dużo starszy niż sugerowany Most Strachociński bo ten został wybudowany dopiero w 1917 roku - no nic, szukamy dalej :-)
MT | 2017-11-28 19:08:55 | edytowany: 2017-11-28 19:09:19
Liczba przęsęł to sprawa wtórna, na zdjęciu może być widoczny tylko początek mostu, kolejene dwa przęsła mogą być poza kadrem. Bardziej istotne są te ceglane przyczółki, most z naszych czasów miał betonowe, nie wydaje mi się, aby podczas rozbiórki po wojnie zmieniano całkowicie przyczółki, no chyba, że były faktycznie w fatalnym stanie...
MT | 2017-11-28 21:34:55
Wrzucam dodatkowo do zdjęć z Dolnego Śląska bo odnalazłem kolejną fotografię z tej serii i wiele może wskazywać na to, że to jednak nie Wrocław, być może rejon Kłodzki, wieczorem wrzucę to trzecie zdjęcie...
MT | 2017-11-28 22:45:54
Trzecia fotografia z tej serii -