Za nastawnią ŚW1 stacji Świebodzice, w kierunku Wałbrzycha, odchodziła bocznica do fabryki materiałów budowlanych (betoniarni) PREFBET. Fabryka powstała przez rozbudowę infrastruktury punktu przeładunku piasku z kopalni w Mokrzeszowie, który dowoziła z piaskowni oddalonej o 2,2 km kolejka wąskotorowa. Tory kolejki wychodziły od bocznicy, przekraczały po moście potok Lubiechowska Woda i przez ponad 1,5 km poprowadzono je równolegle do szosy Świebodzice - Mokrzeszów. W Mokrzeszowie nad drogą do Milikowic ...
Za nastawnią ŚW1 stacji Świebodzice, w kierunku Wałbrzycha, odchodziła bocznica do fabryki materiałów budowlanych (betoniarni) PREFBET. Fabryka powstała przez rozbudowę infrastruktury punktu przeładunku piasku z kopalni w Mokrzeszowie, który dowoziła z piaskowni oddalonej o 2,2 km kolejka wąskotorowa. Tory kolejki wychodziły od bocznicy, przekraczały po moście potok Lubiechowska Woda i przez ponad 1,5 km poprowadzono je równolegle do szosy Świebodzice - Mokrzeszów. W Mokrzeszowie nad drogą do Milikowic przerzucono wiadukt dla kolejki. Wiadukt miał prawdopodobnie betonową konstrukcję skrzynkową - obecnie jest w ruinie. Nie wiadomo dokładnie kiedy kolejka zaczęła funkcjonować i kiedy została zamknięta. Niepotwierdzona jest też informacja o jej prześwicie = 600 mm
janusz50938 i moose
Pokaż więcej
Pokaż mniej