Półobrotnica zbudowana w trakcie największej przebudowy stacji Jelenia Góra, po uruchomieniu linii do Wlenia i do Szklarskiej Poręby (lata 1902-1906). Półobrotnice, lub przesuwnice stosowano na stacjach czołowych, w miejscach gdzie nie było miejsca na montaż rozjazdu z torem do oblotu składu, a brakowało miejsca na pełną obrotnicę. W Jeleniej Górze ten mechanizm zamontowano na ślepo zakończonym peronie 1c obsługującym kierunek do Szklarskiej Poręby, gdzie półobrotnica działała do połowy lat 80. Co ...
Półobrotnica zbudowana w trakcie największej przebudowy stacji Jelenia Góra, po uruchomieniu linii do Wlenia i do Szklarskiej Poręby (lata 1902-1906). Półobrotnice, lub przesuwnice stosowano na stacjach czołowych, w miejscach gdzie nie było miejsca na montaż rozjazdu z torem do oblotu składu, a brakowało miejsca na pełną obrotnicę. W Jeleniej Górze ten mechanizm zamontowano na ślepo zakończonym peronie 1c obsługującym kierunek do Szklarskiej Poręby, gdzie półobrotnica działała do połowy lat 80. Co ciekawe - nie zdecydowano się na takie rozwiązanie na ślepo kończących się peronach 1a i 1b obsługujących kursy do Kowar i Kamiennej Góry, a od lat 30. do Karpacza. Półobrotnica z Jeleniej Góry jest unikatem na skalę kraju i została w trakcie ostatniego remontu stacji Jelenia Góra, zachowana w stanie muzealnym, tj. zakonserwowana i odcięta od sieci. (moose)
Pokaż więcej
Pokaż mniej