Stacja zbudowana jako ślepa, tj. zarówno w kierunku Srebrnej Góry, jak i Dzikowca wyjeżdżało się w tym samym kierunku. Konieczność taka wynikała z potrzeby pokonania przewyższeń przy forsowaniu Gór Sowich - od Nowej Wsi Kłodzkiej parowozy zazębiały się o trzecią szynę, co wymagało powolnego najazdu, do którego wyruszano z Woliborza. Stacja czynna w ruchu osobowym (linia Wolibórz - Ścinawka Śr. (- Radków) 2 pary na dobę do 1972 roku) a towarowym do 1974 r. (cegielnia, kopalnia w Przygórzu). Budynek ...
Stacja zbudowana jako ślepa, tj. zarówno w kierunku Srebrnej Góry, jak i Dzikowca wyjeżdżało się w tym samym kierunku. Konieczność taka wynikała z potrzeby pokonania przewyższeń przy forsowaniu Gór Sowich - od Nowej Wsi Kłodzkiej parowozy zazębiały się o trzecią szynę, co wymagało powolnego najazdu, do którego wyruszano z Woliborza. Stacja czynna w ruchu osobowym (linia Wolibórz - Ścinawka Śr. (- Radków) 2 pary na dobę do 1972 roku) a towarowym do 1974 r. (cegielnia, kopalnia w Przygórzu). Budynek d. dworca-kasy-poczekalni to obecnie dom mieszkalny.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||