MENU
Ulica Czarnieckiego, widok w stronę centrum. Na pierwszym planie skrzyżowanie z Poznańską.

[Poprzednio Dodał: bonczek/hydroforgroup/° - Data: 2005-05-18 19:17:13 - Odsłon: 4935]


Dodał: maras° - Data: 2014-08-25 22:22:04 - Odsłon: 5336
Rok 1945

Ulica założona w 1875 r. przez kupca Edwarda Bischofa. Początkowo biegła tylko do ul. Inowrocławskiej, a jej przedłużenie do ul. Legnickiej nastąpiło dopiero na początku XX w. Nazwa pochodziła od wyspy Als, której bronili Prusacy w wojnie z Danią (29 VI 1864).
W czasie wojny cała zabudowa zostaje zrównana z ziemią (zastają tylko dwie kamienice na rogu z ul. Poznańską. Pod koniec lata 60. rozpoczęto budowę blokowiska. 20 października 1965 r. zlikwidowano odcinek między pl. św. Mikołaja i ul. Inowrocławską, zaś od połowy 1993 r. odcinek między ul. Inowrocławską i ul. Młodych Techników nosi nazwę ul. Salezjańskiej.

  • /foto/4586/4586155m.jpg
    1890 - 1900
  • /foto/10346/10346854m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/34/34105m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/257/257043m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/3544/3544152m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/8372/8372863m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/3796/3796167m.jpg
    1900 - 1911
  • /foto/20/20776m.jpg
    1901
  • /foto/376/376053m.jpg
    1903
  • /foto/396/396701m.jpg
    1903
  • /foto/398/398123m.jpg
    1903
  • /foto/5638/5638188m.jpg
    1909
  • /foto/363/363740m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/4595/4595173m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/9481/9481441m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/55/55844m.jpg
    1911
  • /foto/4436/4436160m.jpg
    1911
  • /foto/5185/5185498m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/454/454222m.jpg
    1926
  • /foto/3/003190m.jpg
    1936
  • /foto/3477/3477076m.jpg
    1937
  • /foto/3918/3918526m.jpg
    1937
  • /foto/0/000547m.jpg
    1945
  • /foto/4893/4893740m.jpg
    1945
  • /foto/8914/8914325m.jpg
    1946
  • /foto/23/23295m.jpg
    1970
  • /foto/23/23375m.jpg
    1970
  • /foto/77/77426m.jpg
    1970
  • /foto/29/29334m.jpg
    1970 - 1975
  • /foto/21/21579m.jpg
    1972
  • /foto/23/23296m.jpg
    1973
  • /foto/268/268796m.jpg
    1982 - 1983
  • /foto/44/44976m.jpg
    1997
  • /foto/6/006885m.jpg
    2003
  • /foto/53/53609m.jpg
    2005
  • /foto/57/57139m.jpg
    2005
  • /foto/60/60271m.jpg
    2005
  • /foto/139/139889m.jpg
    2007
  • /foto/204/204868m.jpg
    2007
  • /foto/243/243657m.jpg
    2008
  • /foto/3918/3918527m.jpg
    2012
  • /foto/3441/3441721m.jpg
    2012
  • /foto/3796/3796169m.jpg
    2013

Między Odrą i Nysą Adam Czelny , Ossolineum , Wrocław 1961

Poprzednie: Hotel Sowia Dolina Strona Główna Następne: Hotel Sowia Dolina


Kavikvs | 2005-05-18 21:59:44
Myślę,że to 1946. Drzewa nie wyglądają tak dobrze,nawet parę miesięcy po walce.
B.Olczyk | 2007-09-05 17:22:17
Super, i ta kawalkada, zapewne powojennych dygnitarzy...
hucuł | 2009-02-10 10:19:25
ul.kosciuszki na calej swej dlogosci miala torowisko a tu cos go nie widac!
B.Olczyk | 2009-02-10 16:45:07
To prawda. Może jednak przysypane pyłem gruzowisk.
Neo[EZN] | 2009-02-10 17:31:28
Nie. Na całej długości torowisko miała do bodajże 1937 roku - później prawie wszystkie szyny między pl. Legionów a ulicą Pułaskiego usunięto zostawiając tylko niewielki fragment między ulicą Dworcową i Dąbrowskiego. Także w 1945 roku torowisko było w zasadzie tam gdzie teraz jest.
hucuł | 2009-02-10 22:49:34
bardzo prosze o poslugiwanie sie terminologia z danego okresu dzizejowego!ul.kosciuszki tj.tauentzienstrasse nigdy nie dochodzila do tzw.pl.egionow(pkwn))sonennpl)tylko do telegrapfenstrasse!to dokladnie na przeciw muzelum,!fakt tam nie byko torowiska ale po wschodniej stronie tauentzeinplatz bylo!!!!!
Neo[EZN] | 2009-02-11 10:45:09
Sam użyłeś terminologii powojennej :) także z tego co widzę to piszemy o ulicy Kościuszki a nie o Tauentzien i Telegraphen Strasse ale to i tak nie zmienia faktu, że to co napisałeś odnośnie torowiska na całej długości ulicy nie jest prawdą - no ale nie każdy musi wiedzieć kiedy usunięto szyny z jakiejś ulicy.
hucuł | 2009-02-25 16:25:34
tak,przepraszam!ale jednak prosze o sprecyzowanie w jakim DOKLADNIE miejscu ul.kosciuszki zostako wykonane to zdjecie!!!!
Virzzz | 2010-07-19 21:35:24
A mamy pewność, że to Kościuszki czy bazujemy na podpisie z jakiegoś Koniecznego tudzież Majewskiego?
bonczek/hydroforgroup/ | 2010-07-21 19:01:39
Z bagażem wiedzy i publikacji Konieczny i Majewski nie są dla mnie "jacyś".
Virzzz | 2010-07-21 20:52:54
Przepraszam za określenie - nieco się zagalopowałem przenosząc swój niezbyt przychylny stosunek do P. Ryszarda Majewskiego na jego niewątpliwą wiedzę (Konieczny znalazł się w komentarzu niejako z rozpędu - przez skojarzenie czasowe). [Podobny stosunek mam do dwóch autorów, których wiedzy absolutnie nie śmiem podważać, acz w wielu kwestiach mocno się nie zgadzam: Karol Maleczyński (polecam "Proste słowa o Śląsku") i Tadeusz Broniewski (Uwagi o historycznym i przestrzennym rozwoju Wrocławia, „KWr”, 1973) należą do mych "faworytów"]. Ad rem. To jedno z bardziej znanych zdjęć, jednak jako że nie uważam się za specjalistę w tematyce Festung Breslau, chciałem uzyskać informację u którego/których z autorów jest podana (wyglądająca na prawdopodobną) informacja o lokalizacji powyższego zdjęcia, by ew. podjąć próbę weryfikacji.
vorwerk | 2010-07-21 20:45:46
Patrząc na zdjęcie --> można zaryzykować stwierdzenie, że wykonano je w tym samym rejonie (Szczepin - może ul. Zachodnia)
Virzzz | 2010-07-21 21:10:23
Przez analogię... jak najbardziej:) Wprawdzie jest jeszcze kilka innych potencjalnych lokalizacji, jednak od czegoś trzeba zacząć... nawet jeśli miałoby oznaczać to kolejne wykluczanie i tak jest to krok naprzód.
emilian_871 | 2011-01-20 16:34:04
jakie to auto? ford? horch?
wito | 2011-01-20 19:10:35
Pierwsza po prawej cofnięta z osi. Po lewej zaokrąglone szczyty. Czy na Tauentzien rosły drzewa ?
vorwerk | 2011-01-20 20:15:05
Taka sytuacja była na rogu Czarnieckiego z ul. Głogowską (widok w stronę miasta. Pierwsza kamienica z prawej (róg z Głogowską) była cofnięta. Budynki po lewej ze szczytami, po prawej płaskie. Na lotniczych z 1947 są w tym miejscu też drzewa oraz gruz uprzątnięty z ulicy w ten sam sposób jak na zdjęciu (takie s). Do sprawdzenia w obydwu albumach ze zdjęciami lotniczymi - przed (fot nr 63) i powojennymi (fot nr 43)
wito | 2011-01-20 23:05:41
Kawalkada
krylu | 2011-11-04 12:09:28
A czy nie byłby to przejazd uczestników Kongresu Intelektualistów w 1948 roku? Co prawda sporo jeszcze "bałaganu" na ulicach ale w dalej od centrum położonych dzielnicach mogło tak być. Nawet szkielet/ramę jakiegoś czołgu chyba u dołu po lewej widać - acz już rozszabrowany przez ówczesnych "złomiarzy"
ToMeK | 2012-11-08 15:18:45
To jest na 99% ul. Czarnieckiego, widok w stronę centrum. Na pierszym planie skrzyżowanie z Poznańską. Postaram się to niedługo udowodnić.
alsen | 2012-11-08 17:46:57
Zdjęcie wykonane na wysokości kamienicy nr 27 (dawnej 67)...