MENU
Plasser & Theurer SSP 110 SW - w akcji na stacji w Dusznikach.

Dodał: Termit° - Data: 2013-11-21 19:21:24 - Odsłon: 2906
09 października 2013


Stację kolejową w Dusznikach ulokowano na podciętym zboczu góry Karwiec ponad doliną Bystrzycy i w oddaleniu od instalacji uzdrowiskowych - co było wymogiem ówczesnych władz zdroju. Duszniki to obecnie przedostatni posterunek ruchowy na trasie. Z uwagi na fakt że w latach 1902-1905 roku Duszniki były stacją końcową linii z Kłodzka znajdowały się tutaj urządzenia do obrządzania parowozów - tory postojowe, żuraw wodny i wieża ciśnień (ośmiokątna, ceglana, zburzona podobnie jak jedna nastawnia na przełomie lat 60/70) . Trudno jednoznacznie stwierdzić czy znajdowała się tutaj choćby mała lokomotywownia, zwłaszcza że na półce skalnej nie ma zbyt wiele miejsca na jej lokalizację. Na stacji znajdują się dwa perony, które już przed wojną były wyasfaltowane. Peron pierwszy jest częściowo zadaszony drewnianą wiatą - łącznikiem z dworcem. Oprócz dwóch torów głównych znajdował się trzeci tor przelotowy, postojowy i tor boczny do stanowiska obrządzania parowozów - od tego toru odgałęziało się jeszcze żeberko do rampy i magazynu bezpośrednio przy dworcu. Kasa dworcowa nieczynna jest od grudnia 2004 roku. W budynku znajduje się pomieszczenie dyżurnego ruchu (nastawnia DZ), nastawnia DZ1od strony Szczytnej jest zamknięta od 2000 r. i popada w ruinę.

Odcinek Szczytna - Duszniki o długości 6,2 km oddano do użytku 01.12.1902 r.

Więcej na temat dusznickiego dworca można przeczytać tutaj:

  • /foto/4369/4369304m.jpg
    1901
  • /foto/361/361444m.jpg
    1902
  • /foto/127/127468m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/4369/4369308m.jpg
    1902 - 1905
  • /foto/4737/4737455m.jpg
    1902 - 1905
  • /foto/5460/5460822m.jpg
    1902 - 1905
  • /foto/360/360465m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/3644/3644268m.jpg
    1904
  • /foto/4369/4369310m.jpg
    1905
  • /foto/283/283734m.jpg
    1909
  • /foto/5551/5551053m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/6633/6633891m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4369/4369306m.jpg
    1910 - 1925
  • /foto/4369/4369305m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/66/66556m.jpg
    1930
  • /foto/66/66557m.jpg
    1930
  • /foto/311/311767m.jpg
    1930
  • /foto/311/311768m.jpg
    1930
  • /foto/4369/4369416m.jpg
    1931
  • /foto/4369/4369417m.jpg
    1931
  • /foto/4369/4369347m.jpg
    1938
  • /foto/26/26237m.jpg
    2004
  • /foto/303/303559m.jpg
    2009
  • /foto/303/303562m.jpg
    2009
  • /foto/303/303564m.jpg
    2009
  • /foto/303/303567m.jpg
    2009
  • /foto/397/397378m.jpg
    2011
  • /foto/453/453519m.jpg
    2012
  • /foto/3284/3284458m.jpg
    2012
  • /foto/3867/3867018m.jpg
    2013
  • /foto/3867/3867029m.jpg
    2013
  • /foto/3978/3978750m.jpg
    2013
  • /foto/3978/3978819m.jpg
    2013
  • /foto/3980/3980546m.jpg
    2013
  • /foto/4141/4141580m.jpg
    2013
  • /foto/4141/4141911m.jpg
    2013
  • /foto/4235/4235049m.jpg
    2013
  • /foto/4702/4702506m.jpg
    2014
  • /foto/5379/5379674m.jpg
    2015
  • /foto/5379/5379682m.jpg
    2015
  • /foto/6614/6614847m.jpg
    2015
  • /foto/6231/6231915m.jpg
    2016
  • /foto/6496/6496650m.jpg
    2017
  • /foto/7754/7754170m.jpg
    2018
  • /foto/7757/7757009m.jpg
    2018

Termit°

Poprzednie: Restauracja Pizza & Bar Chili Strona Główna Następne: Staw