Rzeźnię miejską w Dzierżoniowie wybudowano prawdopodobnie około roku 1877. W styczniu 1878 wprowadzono obowiązujący wszystkich rzeźników w mieście nakaz przeprowadzania tam uboju. W maju 1892 roku dzierżoniowski magistrat rozpisał przetarg na renowację i rozbudowę kompleksu rzeźni miejskiej. Lista zadań składała się z czterech pozycji: przebudowy rzeźni, budowy trzech nowych hal rzeźnych oraz chlewu, szacowane na 1500 marek, wykonanie prac ziemnych wraz z murami oporowymi, szacowany koszt 2.737,86 ...
Rzeźnię miejską w Dzierżoniowie wybudowano prawdopodobnie około roku 1877. W styczniu 1878 wprowadzono obowiązujący wszystkich rzeźników w mieście nakaz przeprowadzania tam uboju. W maju 1892 roku dzierżoniowski magistrat rozpisał przetarg na renowację i rozbudowę kompleksu rzeźni miejskiej. Lista zadań składała się z czterech pozycji: przebudowy rzeźni, budowy trzech nowych hal rzeźnych oraz chlewu, szacowane na 1500 marek, wykonanie prac ziemnych wraz z murami oporowymi, szacowany koszt 2.737,86 marek, renowacji starego budynku rzeźni oraz przylegających do niego budynków gospodarczych, szacowane na 3.700 marek oraz wykonaniu instalacji odwadniającej i wybrukowaniu terenu, szacowane na 1.850 marek. W konkursie zwyciężył Julius Schenk. Za wykonanie projektu Schenk otrzymał honorarium wysokości 350 marek. Już pięć lat później nastąpiła kolejna rozbudowa kompleksu. Pochodzący z Wrocławia inżynier Knaur zaprojektował budynek chłodni. Wcześniej był on autorem projektów chłodni w Opolu (Oppeln) i Świebodzicach (Freiburg). Budynki rzeźni zostały wyburzone na początku XXI wieku.
Pokaż więcej
Pokaż mniej