Układ pięciu linii tramwajowych z początkiem w centrum miasta (pl. Grunwaldzki, Rynek) wprowadzono 1 maja 1946 roku. Poniżej pozostałe informacje o liniach w kolejności ich zamknięcia.
Linia 1 (pl. Grunwaldzki – Dworzec Główny):
Data zamknięcia: 30.09.1951 r.
W latach 1946-1949 kurowały 3 wozy silnikowe i 3 doczepy.
W latach 1949-1951 kursował wahadłowo 1 wóz silnikowy przez 4 / 5 godzin bez niedziel.
Linia 4 (Rynek - Szczawienko):
Data zamknięcia: 23.10.1959 r.
W latach 1946-1953 kursy w 3 relacjach:
- Rynek – Szczawienko, kursowało 5 wozów silnikowych i 4 doczepy, doczepy kończyły bieg na mijance Prauseweiche
- pl. Grunwaldzki – mijanka Streckenbachweiche, kursowały 3 wozy silnikowe przez 17 godzin bez niedziel
- pl. Grunwaldzki – Dworzec Miasto, kusrowały 2 wozy silnikowe przez 12 lub 6 godzin bez sobót i niedziel
W latach 1953-1959 kursy w 2 relacjach:
- Rynek – Szczawienko, początkowo kursowały 4 wozy silnikowe i 3 doczepy, doczepy kończyły bieg na mijance Sandbergweiche (Huta Karol)
- Rynek – mijanka (Sandbergweiche (Huta Karol), początkowo kursowały 3 wozy silnikowe przez 17 godzin bez niedziel
W następnych latach prawdopodobnie zwiększono liczbę do 8 wozów silnikowych i 7 doczep.
Linia 5 (Rynek – Rusinowa):
Data zamknięcia: 30.04.1961 r.
W całym okresie funkcjonowania linii kursowały 3 wozy silnikowe i 2 doczepy; doczepy kończyły bieg na mijance Weiche Alte Straβe Ober Altwasser lub na pl. Górnika.
Linia 3 (Rynek – Sobięcin)
Od 01.07.1961 r. – linia 9
Data zamknięcia: 28.02.1963 r.
W latach 1946-ok.1949 kursowały 3 wozy silnikowe i 2 doczepy; doczepy kończyły bieg na mijance Weiche Ortsverwaltung
Od ok. 1949 roku kursowały 4 wozy silnikowe i 2 doczepy przez 16 godzin bez niedziel; w pozostałym czasie i w niedziele kursowały 2 wozy silnikowe i 2 doczepy
W następnych latach zwiększono liczbę doczep do 4 sztuk
Linia 2 (pl. Grunwaldzki – Szczawno-Zdrój)
Od 01.07.1961 r. – linia 8
W latach 1946 – ok. 1949 kursowały 3 wozy silnikowe i 3 doczepy, dodatkowo w godzinach szczytu kursowały 2 wozy silnikowe do mijanki Weiche Altwasserstraβe
W latach ok. 1949-1966 kursowało 7 wozów silnikowych i 7 doczep; w ostatnich miesiącach w związku z usytuowaniem końcówki przy warsztatach (obecnie OSIR) zmiejszono liczbę doczep do 6; we wrześniu (może wcześniej) w godzinach szczytu wprowadzono dodatkowo wozy silnikowe (skład liczył wtedy 3 wagony).
Opracowałem na podstawie dokumentów archiwalnych MPK Wałbrzych:
- artykuł z o początkach funkcjonowania komunikacji w Wałbrzychu po 1945 r. z 1947 r.
- Wykaz zaplanowanych wozokilometrów Wydziału Ruchu na poszczególne miesiące 1951 rok
- Część opisowa do rozkładu jazdy dla MPK Wałbrzych na rok 1953
oraz analizy danych statystycznych ze sprawozdań MPK Wałbrzych