Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Budynek nr 7, ul. Nowowiejska, Dzierżoniów
voytekw: Sklep ogólnospożywczy po schodkach za moich czasów czyli jakieś pół wieku temu szło się Do sklepu na Schodki oczywiście szyldu Nie było ale tak Się potocznie mówiło tak patrzę na to zdjęcie I Myślę Sobie że jeżeli Dach nie cieknie to lepiej niech nie remontują Elewacji pierwszego piętra Po co budynek dalej oszpecac Wpisuje się głosową i za błędy przepraszam
Linia kolejowa nr 310 Kobierzyce - Piława Górna
Krzysztof Bach: Z niepotwierdzonych informacji które do mnie dotarły, wynika że w pierwszym etapie ruch na linii 310 zostanie przywrócony z Niemczy do Piławy Górnej. A szynobusy będą kursować z Niemczy do Wrocławia przez Dzierżoniów. Trochę mnie to dziwi bo z Łagiewnik do Niemczy prace na szlaku trwają. Natomiast z Łagiewnik do Kobierzyc cisza i może to będzie drugi etap.
Staw Bratoszów, Bratoszów
MacGyver_74: Jak dla mnie jest bardzo dobrze, szczególnie kamienica. :)
Gospoda Gerngrosslinde (nie istnieje), Pieszyce
Mmaciek: Lub wejść na tryb incogniot/prywatny lub po prostu wcisnąć CTRL + F5.
Płyty nagrobne rodziny Scholtze, Dzierżoniów
FM: Marmurowa płyta z końca XVIII w. upamiętniająca członków rodziny Scholtze. Na płycie wymienieni są: Willhelm Jeremias Christian Scholtze, Jeremias Scholtze oraz Maria Elisabett Scholtzin z d. Siegerlin.
Płyty nagrobne rodziny Scholtze, Dzierżoniów
FM: Marmurowa płyta z końca XVIII w. upamiętniająca członków rodziny Scholtze. Na płycie wymienieni są: Beata Heinrietta Friederika Scholtzin, Jeremias Scholtze oraz Maria Elisabethe Scholtzin.

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

mietok
Iras (Legzol)
Hellrid
Hellrid
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Alistair
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Alistair
Alistair
Alistair
MacGyver_74
Sendu
Parsley
Sendu
Rob G.

Ostatnio wyszukiwane hasła

Bema, grzybowo, Dubois, nowa ruda stara osada 22, noe, Dom Edyty stein, tam cieplice, fsc, tamy, kościół ewangelicki, Przyszówka, Łabędy, Pomorska, Mosty pomorskie, kościół św michała, cieplice szkoła, Jawor, nowa sól w, bliszczyce, dwór czarne, Przystanek rynek, środkowa 7, Wał, wrocław, zakładowa, wrocław szewska, szkoła radiotechniczna Jelenia, składowa, narodowe, Narodowe forum, Plac orląt lwowskich przystanek, zakłady chemiczne Jelenia Góra, Dworzec swiebodzki, Smolecka, wyspa Piasek, Piasek, Piask, Piasku, Kościół NMP na Piasku, Śrubowa, katowice, legnica, Mią, Kronenberg, Wrocławski park przemysłowy, Park biznesu, Wieniec, Babimojska, mierczyce, granowice, Strzegomska 148, jaworska 5, powiat strzeliński, szczecin kapelle, szczecin kosciół, friedhof, zakłady optyczne Jelenia Góra, szczecin friedhof, pammin, wołczyn, loitz, Świdnica plac Grunwaldzki, Świdnica ul. Łukowa, myślibórz, II LO im. Piastów Śląskich, chojna Vereinshaus, Königsberg, kowary, słońsk, łońsk, przedmieście, pre, Racławickie, Güstebiese, noskowskiego, terenowa 6, szpital w cieplicach, szpital lwówek, szpital gryfów, Dąbrowica pałac, przychodnia lwówek, lwówek śląski ul. morcinka, Zdjęcia lotnicze, Zdjęcia lotnicze gró, ogo, zorka w cieplicach, szpital gryfów śląski, szpital lwówek śląski, Zdjęcia lotnicze b, celwiskoza w Jeleniej, muszyna nestor, gryfów Śląski ul. Rzeczna, Odra tower, Księgi, koszary wojskowe w Jeleniej Górze, koszary wojskowe e, luty, przemysł w Jeleniej Górze, browary osiedle, fabryki w Jeleniej Górze

 
 
 
 
Wspomnienie o trasach tramwajowych w Wałbrzychu, uzupełnienie
Autor: bogdanow°, Data dodania: 2012-11-03 20:26:19, Aktualizacja: 2012-11-03 20:58:45, Odsłon: 3173

Wspomnienie o trasach tramwajowych w Wałbrzychu, uzupełnienie

Układ pięciu linii tramwajowych z początkiem w centrum miasta (pl. Grunwaldzki, Rynek) wprowadzono 1 maja 1946 roku. Poniżej pozostałe informacje o liniach w kolejności ich zamknięcia.

Linia 1 (pl. Grunwaldzki – Dworzec Główny):

Data zamknięcia: 30.09.1951 r.

W latach 1946-1949 kurowały 3 wozy silnikowe i 3 doczepy.

W latach 1949-1951 kursował wahadłowo 1 wóz silnikowy przez 4 / 5 godzin bez niedziel.

Linia 4 (Rynek - Szczawienko):

Data zamknięcia: 23.10.1959 r.

W latach 1946-1953 kursy w 3 relacjach:

- Rynek – Szczawienko, kursowało 5 wozów silnikowych i 4 doczepy, doczepy kończyły bieg na mijance Prauseweiche

- pl. Grunwaldzki – mijanka Streckenbachweiche, kursowały 3 wozy silnikowe przez 17 godzin bez niedziel

- pl. Grunwaldzki – Dworzec Miasto, kusrowały 2 wozy silnikowe przez 12 lub 6 godzin bez sobót i niedziel

W latach 1953-1959 kursy w 2 relacjach:

- Rynek – Szczawienko, początkowo kursowały 4 wozy silnikowe i 3 doczepy, doczepy kończyły bieg na mijance Sandbergweiche (Huta Karol)

- Rynek – mijanka (Sandbergweiche (Huta Karol), początkowo kursowały 3 wozy silnikowe przez 17 godzin bez niedziel

W następnych latach prawdopodobnie zwiększono liczbę do 8 wozów silnikowych i 7 doczep.

Linia 5 (Rynek – Rusinowa):

Data zamknięcia: 30.04.1961 r.

W całym okresie funkcjonowania linii kursowały 3 wozy silnikowe i 2 doczepy; doczepy kończyły bieg na mijance Weiche Alte Straβe Ober Altwasser lub na pl. Górnika.

 Linia 3 (Rynek – Sobięcin)

  Od 01.07.1961 r. – linia 9

 Data zamknięcia: 28.02.1963 r.

 W latach 1946-ok.1949 kursowały 3 wozy silnikowe i 2 doczepy; doczepy kończyły bieg na mijance Weiche Ortsverwaltung

 Od ok. 1949 roku kursowały 4 wozy silnikowe i 2 doczepy przez 16 godzin bez niedziel; w pozostałym czasie i w niedziele kursowały 2 wozy silnikowe i 2 doczepy

 W następnych latach zwiększono liczbę doczep do 4 sztuk

Linia 2 (pl. Grunwaldzki – Szczawno-Zdrój)

 Od 01.07.1961 r. – linia 8

 W latach 1946 – ok. 1949 kursowały 3 wozy silnikowe i 3 doczepy, dodatkowo w godzinach szczytu kursowały 2 wozy silnikowe do mijanki Weiche Altwasserstraβe

 W latach ok. 1949-1966 kursowało 7 wozów silnikowych i 7 doczep; w ostatnich miesiącach w związku z usytuowaniem końcówki przy warsztatach (obecnie OSIR)   zmiejszono liczbę doczep do 6; we wrześniu (może wcześniej) w godzinach szczytu wprowadzono dodatkowo wozy silnikowe (skład liczył wtedy 3 wagony).

 

Opracowałem na podstawie dokumentów archiwalnych MPK Wałbrzych:

- artykuł z o początkach funkcjonowania komunikacji w Wałbrzychu po 1945 r. z 1947 r.

- Wykaz zaplanowanych wozokilometrów Wydziału Ruchu na poszczególne miesiące 1951 rok

- Część opisowa do rozkładu jazdy dla MPK Wałbrzych na rok 1953

oraz analizy danych statystycznych ze sprawozdań MPK Wałbrzych


/ / / /
zemlja | 2019-06-17 23:21:26
Spięcie dwóch enek silnikowych w skład jest niemożliwe (sterowanie nastawnikiem) - więc jak to możliwe by robić składy 3 wagonowe z dwoma silnikowymi. No chyba, że to jakiś patent był.
bogdanow | 2019-07-10 21:45:37 | edytowany: 2019-07-10 21:46:37
Pod koniec funkcjonowania tramwajów (linia 8) w godzinach szczytu przewozowego na trasę wprowadzano dodatkowe wozy silnikowe. Ów wóz silnikowy jechał pierwszy. Zanim w pewnej regulaminowej odległości jechał skład zasadniczy. Zatem nie ma mowy o spięciu dwóch wozów silnikowych. Wtedy kursy do Szczawna-Zdroju i z powrotem były realizowane trzema wagonami. W Bielski-Białej na przykład kursy na linii 1 w niektórych godzinach były realizowane pięcioma wagonami: Jako pierwszy jechał skład silnikowy plus dwie doczepy, zanim silnikowy plus doczepa.